OMBUDSMAN PRO ZDRAVÍ POMŮŽE S JAKÝMKOLI PROBLÉMEM SE ZDRAVOTNICTVÍM
Český rozhlas – Radiožurnál, 17. 6. 2015
Když máte spor s úřady a nemůžete se domoct práva, je možné se obrátit pro pomoc na ombudsmana. V případě sporu s obchodníkem zas mohou pomoct spotřebitelské organizace. A co když máte problém s lékařem nebo nemocnicí? I v takovém případě máte zastání, můžete se obrátit na Kancelář Ombudsmana pro zdraví. Podrobnosti o této instituci jsme se dozvěděli od jejího zakladatele, lékaře Martina Jana Stránského.
Kancelář Ombudsmana pro zdraví pomáhá s mnoha různými problémy. „Pacienti se na nás mohou obrátit prakticky se vším, čemu nerozumí nebo co je trápí v rámci našeho zdravotnického systému. Mohou to být problémy v komunikaci s lékařem nebo pojišťovnou, může to být otázka kolem vydání posudku k invaliditě, se kterým nesouhlasí, či třeba dostupnosti léčby, která v jednom regionu je a v druhém ne,“ vysvětluje zakladatel kanceláře.
Celý článek si můžete přečíst zde a poslechnout zde.