Kdo řeší nevhodné chování k pacientům?

Na špatné chování personálu − lékařů, sester či dalšího zdravotnického personálu, si můžete stěžovat přímo u vedení poskytovatele zdravotních služeb, kde k němu došlo. To je vaši stížnost povinno vyřídit do 30 dnů. Pokud není výsledek uspokojivý, máte právo obrátit se na správní orgán, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Neetické chování lékařů je povinna řešit také Česká lékařská komora. Je možné podat podnět k zahájení disciplinárního řízení s konkrétním lékařem.

Pro média


Jedním z hlavních cílů Kanceláře Ombudsmana pro zdraví je zvýšit povědomí pacientů, jejich blízkých i zdravotnických pracovníků o právech a povinnostech, které v rámci zdravotnického systému a navazujících službách sociálního zabezpečení mají. Média k tomu mohou velmi pomoci, a proto všem redaktorům děkujeme za spolupráci. Podívejte se na naše zprávy.

Reference


V oblasti poradenství a vzdělávání spolupracujeme s řadou pacientských a jiných neziskových organizací. K našim partnerům patří např. i ČLS JEP či Spolek vysokoškolsky vzdělaných sester. Zajišťujeme rovněž akreditovanou odbornou praxi pro studenty Právnické fakulty v Praze a dalším mladým právníkům nabízíme dlouhodobé stáže.

Dárcovské konto


Rádi bychom rozšiřovali naše bezplatné poradenství, jezdili za vámi více do krajů a povídali si na seminářích s vámi o tom, co vás trápí a vydávali užitečné publikace. Pomůže nám každá koruna, děkujeme!

Transparentní účet č.: 8321726001/5500

Kontakt


Kancelář Ombudsmana pro zdraví
Národní 9 (3. patro)
110 00 Praha 1

+420 222 075 103
ochrance@ombudsmanprozdravi.cz