Co dělat v případě nespokojenosti s léčbou či postupem lékaře?
V první řadě byste vše měli sdělit lékaři. Ten je povinen podat vám informace o důvodu a účelu jím navrženého postupu a vše vám srozumitelně vysvětlit.
Jestliže s vysvětlením nebudete spokojeni, můžete podat stížnost u poskytovatele zdravotních služeb. Pokud nebudete spokojeni s vyřízením vaší stížnosti, můžete se s ní obrátit na správní orgán, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Vaším právem je také možnost poskytovatele zdravotních služeb změnit.
Pokud jde o léčbu již ukončenou, která byla podle vašeho názoru chybná, nebo se dokonce domníváte, že zapříčinila nějaké zdravotní poškození, je na místě řešit vše prostřednictvím České lékařské komory. K ní je možné podat podnět k zahájení disciplinárního řízení s konkrétním lékařem.