Co dělat v případě nespokojenosti s léčbou či postupem lékaře?

V první řadě byste vše měli sdělit lékaři. Ten je povinen podat vám informace o důvodu a účelu jím navrženého postupu a vše vám srozumitelně vysvětlit.

Jestliže s vysvětlením nebudete spokojeni, můžete podat stížnost u poskytovatele zdravotních služeb. Pokud nebudete spokojeni s vyřízením vaší stížnosti, můžete se s ní obrátit na správní orgán, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Vaším právem je také možnost poskytovatele zdravotních služeb změnit.

Pokud jde o léčbu již ukončenou, která byla podle vašeho názoru chybná, nebo se dokonce domníváte, že zapříčinila nějaké zdravotní poškození, je na místě řešit vše prostřednictvím České lékařské komory. K ní je možné podat podnět k zahájení disciplinárního řízení s konkrétním lékařem.

Pro média


Jedním z hlavních cílů Kanceláře Ombudsmana pro zdraví je zvýšit povědomí pacientů, jejich blízkých i zdravotnických pracovníků o právech a povinnostech, které v rámci zdravotnického systému a navazujících službách sociálního zabezpečení mají. Média k tomu mohou velmi pomoci, a proto všem redaktorům děkujeme za spolupráci. Podívejte se na naše zprávy.

Reference


V oblasti poradenství a vzdělávání spolupracujeme s řadou pacientských a jiných neziskových organizací. K našim partnerům patří např. i ČLS JEP či Spolek vysokoškolsky vzdělaných sester. Zajišťujeme rovněž akreditovanou odbornou praxi pro studenty Právnické fakulty v Praze a dalším mladým právníkům nabízíme dlouhodobé stáže.

Dárcovské konto


Rádi bychom rozšiřovali naše bezplatné poradenství, jezdili za vámi více do krajů a povídali si na seminářích s vámi o tom, co vás trápí a vydávali užitečné publikace. Pomůže nám každá koruna, děkujeme!

Transparentní účet č.: 8321726001/5500

Kontakt


Kancelář Ombudsmana pro zdraví
Národní 9 (3. patro)
110 00 Praha 1

+420 222 075 103
ochrance@ombudsmanprozdravi.cz